چگونگی کسب درآمد در دنیای مجازی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

چگونگی کسب درآمد در دنیای مجازی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

چگونگی کسب درآمد در دنیای مجازی و بازاریابی در شبکه های اجتماعیReviewed by میثم سهیل کیش on Jan 26Rating: 5.0

آشنایی با بازاریابی شبکه در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی

شبکه های اجتماعی یکی از روشهای نوین بازاریابی هست که اگر طبق اصول و با برنامه ای هدفمند انجام بشه میتونه فیدبک های واقعاً خارق العاده ای رو برات به همراه داشته باشه و چنان پتانسیل قدرتمندی داره و بهت این توانایی رو میده تا رکوردهایی رو در فروش به ثبت برسونی که شاید تا حالا هیچ جا نتونسته باشی تجربش کنی.

شبکه های اجتماعی

گام اول

اولین گام برای شروع بازاریابی که بسیار واضح هست و همه میدونیم اینه که در شبکه های اجتماعی عضو بشی و شروع کنی به انتشار محتوا ، عکس و فیلم از محصولات و خدماتت و سعی کنی نظر مخاطبانت رو به خودت جلب کنی.

اما این پروسه به همین جا ختم نمیشه و ریزه کاری هایی داره که به دقت باید اونها رو رعایت کنی که از مهمترین موارد داشتن فعالیت مداوم در شبکه های اجتماعی و همچنین ارائه محتوایی ارزشمند که حاصل تحقیق و بررسی در حوزه کاری مختص به خودت هست.

هر شخصی در هر زمینه ای که فعالیت میکنه مسلماً بعد از مدتی تجربیات ارزشمندی رو بدست میاره که حاصل مطالعه ، تحقیق و بررسی بسیاری هست که با سعی و تلاش و صرف هزینه و وقت بدست آورده بنابراین چنین شخصی می تونه به شکل یک متخصص صاحب نظر و با قدرت در شبکه های اجتماعی فعالیت کنه و با اطلاعات ارزشمندی که داره روابط خوبی رو با مخاطبانش برقرار کنه.

انتخاب شبکه اجتماعی و فعالیت

نکته کلیدی و بسیار مهم برای اینکه بتونی در شبکه های اجتماعی قدرتمند ظاهر بشی اینه که حرفِ جدیدی برای گفتن داشته باشی و اطلاعات خوب و به روزی رو در حوزه کاری خودت به مخاطبانت ارائه بدی، کار دیگه ای که باید انجام بِدی اینه که نظرات و پستهای افرادی که در حوزه کاری شما هستن رو بخونی و حتماً نظرت رو بدی و همیشه فعال و حاضر در صحنه باشی و در کنار تمام این اقدام ها عکسی که برای پستت انتخاب میکنی می تونه اثر بخشی فعالیت های شما رو بیشتر هم بکنه.

انتخاب شبکه های اجتماعی برای فعالیت در اونها نکته دیگه ای هست که باز هم میتونه به شما کمک کنه تا فیدبک های بهتری رو دریافت کنی بنابراین لطفاً در این مورد
سلیقه ای عمل نکن و انرژیت رو روی چند شبکه ، که پتانسیل بیشتری داره بگذار تا حداکثر نتیجه رو بگیری.

توضیحاتی درباره شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی فیس بوک با تعداد یک میلیارد کاربر در سطح بین المللی گزینه خوبیه که شما می تونی فعالیتت رو در اون شروع کنی و مخاطب های خوبی در این شبکه پیدا کنی، بسیاری از فعالان بازاریابی در شبکه های اجتماعی فکر می کنن با وجود شبکه های جدیدی مثل تلگرام و واتس آپ و … فیس بوک کارایی قبل رو نداره و یا کمتر به این شبکه اهمیت میدن ولی باید بدونی که هر شبکه ای یک سری مخاطب خاص داره که کنار گذاشتن این شبکه بزرگ و قدرتمند کار بسیار اشتباهی هست.

بعد از فیس بوک شبکه اجتماعی توییتر حجم کاربران اینترنتی زیادی رو به خودش اختصاص داده، در ضمن این شبکه تمرکزش بر خلاف سایر شبکه ها بر روی انتشار محتوا هست.

چرا استراتژی هر شبکه ای با سایر شبکه ها از لحاظ نحوه انتشار محتوا و مطالب متفاوت هست؟

دلیل متمایز بودن شبکه ها با هم ارتباط مستقیمی با سلایق مختلف انسانها داره، دسته ای از مردم حوصله مطالعه کردن رو ندارن و فقط دوست دارن عکس و فیلم ببینن و یا اینکه به عکس و عکاسی علاقه زیادی دارند.

شبکه های اجتماعی مبنی بر عکس

بنابراین یک شبکه اجتماعی مثل پینترست که تمرکزش رو بر روی عکس گذاشته دسته ای از مخاطبانش چنین افرادی هستن که اگر شما عکسها و تصاویر جذابی رو بتونی تهیه کنی و در این شبکه قرار بِدی بازدید کننده های بسیار زیادی منتظر دیدن صفحه شما هستند.

شبکه های اجتماعی مبنی بر فیلم

شبکه هایی مثل یوتیوب ، آپارات ، لِنزُر که تمرکزشون رو بر روی انتشار فیلم قرار دادن تا نیاز این دسته از مخاطب ها رو پوشش بِدن که در این شبکه ها میشه فیلم های تبلیغاتی مناسبی درباره محصولات و خدمات و معرفی کسب و کار و یا هر نوع تبلیغ دیگه ای به رایگان قرار داد که بازخوردهای بسیار مناسبی رو میتونه برای شما به همراه داشته باشد.

شبکه ای مثل توییتر ، تمرکزش بر روی متن قرار گرفته و در این بین شبکه اجتماعی facebook هم سعی کرده امکاناتی رو بوجود بیاره که در حقیقت تلفیقی از حالتهای مختلفِ انتشار محتوا باشه و تقریباً تمام سلیقه ها رو بتونه پوشش دهد.

در مطالب بعدی توضیحات بیشتری درباره بازاریابی در شبکه های اجتماعی گفته خواهد شد.

دیگر مطالب مرتبط

آموزش برخی اصطلاحات کاربردی وردپرس برای مدیران سایت

آموزش برخی اصطلاحات کاربردی وردپرس برای مدیران سایت

تاریخ انتشار : 26 بهمن 1395
مشاهده مطلب
امنیت در شبکه های بی سیم

امنیت در شبکه های بی سیم

تاریخ انتشار : 20 بهمن 1395
مشاهده مطلب
معرفی افزونه Yoast Seo افزونه ای برای بررسی وضعیت Seo پست ها

معرفی افزونه Yoast Seo افزونه ای برای بررسی وضعیت Seo پست ها

تاریخ انتشار : 20 بهمن 1395
مشاهده مطلب
روش و آشنایی با نحوه اتصال به درگاه های بانکی برای وب سایت ها

روش و آشنایی با نحوه اتصال به درگاه های بانکی برای وب سایت ها

تاریخ انتشار : 19 بهمن 1395
مشاهده مطلب
آشنایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و قابلیت های این CMS محبوب

آشنایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و قابلیت های این CMS محبوب

تاریخ انتشار : 18 بهمن 1395
مشاهده مطلب
آشنایی با CMS یا Content Management System یا سیستم مدیریت محتوا

آشنایی با CMS یا Content Management System یا سیستم مدیریت محتوا

تاریخ انتشار : 18 بهمن 1395
مشاهده مطلب
وَمَا مِن دَآبَّةٍٍ فِِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ(هود/6)؛ «هیچ جنبنده ای در زمین نیست، مگر اینکه روزی او برخداست. او قرارگاه و محلّ نقل و انتقالش را می داند. همه اینها در کتاب آشکاری ثبت است».