بهینه سازی ساختار صفحات سایت برای موتورهای جستجو (قست دوم)

بهینه سازی ساختار صفحات سایت برای موتورهای جستجو (قست دوم)

بهینه سازی ساختار صفحات سایت برای موتورهای جستجو (قست دوم)Reviewed by میثم سهیل کیش on Dec 2Rating: 1.0تگ توضیحات،استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه، شیوه های مناسب برای ساختار آدرس و ... از عوامل موثر زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردیداستفاده از تگ توضیحات در html به منظور مشخص کردن تگ های پایان است. این کار در طراحی سایت کمک زیادی به طراح می کند؛ چرا که باعث می شود وجود تگ های داخلی، طراح سایت را به اشتباه نیندازد.

تگ توضیحات 

تگ توضیحات و استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه و شیوه های مناسب برای ساختار آدرس و … از عوامل موثر زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وب که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. 

در مطلب قبل درباره بهینه سایت برای موتورهای جستجو بحث شد در این مطلب درباره استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه، شیوه های مناسب برای ساختار آدرس ساختار صفحات سایت برای موتورهای جستجو بحث میکنیم.

 

تگ توضیحات

 

استفاده از تگ Description یا تگ توضیحات

meta-description-3

تگ توضیحات به شما کمک می کنند تا هرگاه در آینده به کدهای خود مراجعه می کنید، بتوانید متوجه شرح وظایف هر قسمت بشوید. همچنین در صورتی که همکارانتان بخواهند کدهای شما را ویرایش کنند، وجود تگ توضیحات کمک خیلی خوبی به آن ها می کند تا بتوانند سریعتر به اجزای مختلف کدهای html پی ببرند و بتوانند تغییری که مد نظر دارند را بهتر اعمال کنند.

تگ توضیحات به گوگل و دیگر موتور های جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد. این بخش می تواند شامل چند کلمه کلیدی یا عبارت باشد. این بخش ممکن است از یک جمله تا 2 پاراگراف باشد. این تگ به همراه تیتر قرار می گیرد. head در میان تگ head قرار میگیرد.

بخش های تگ توضیحات بسیار مهم هستند، به دلیل این که گوگل، به کاربران خود، صفحاتی را که مربوط به جستجوی آن ها است را نمایش می دهد. برای همین داشتن تگ توضیحات یگانه در هر صفحه سایت، به امتیاز شما در نتایج جستجو کمک می کند. همچنین نوشته های این تگ در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند. کلمات جستجو شده توسط کاربر، در تگ توضیحات به صورت درشت نمایش داده می شود. و این به کاربر کمک
می کند، که آیا این سایت با خواسته او مطابقت دارد یا خیر!

 

شیوه های مناسب برای تگ توضیحات سایت

مختصری از مطالب سایت را قرار دهید:

توضیحی بنویسید که هم مفید باشد و هم کاربر را شگفت زده کند زیرا آن ها این بخش را نیز در نتایج جستجو مشاهده می کنند.

اجتناب کنید از:

  • نوشتن توضیحاتی که به مطالب سایت شما ارتباطی ندارد.
  • نوشتن توضیحاتی مانند : این صفحه انیمیشن است یا این صفحه در زمینه انیمیشن است.
  • پرکردن بخش توضیحات با کلمات کلیدی.
  • کپی کردن تمامی مطالب صفحه و قرار دادن در این بخش

 استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه :

داشتن تگ توضیحات متفاوت برای هر صفحه، به کاربر و گوگل کمک بسیاری می کند. مخصوصاً زمانی که کاربر تمامی صفحات شما را با استفاده از site:dargahbank.ir جستجو میکند. اگر سایت شما شامل صد ها یا شاید هزاران صفحه باشد.این تگ در انتخاب صفحات به کاربر کمک شایانی می کند.

اجتناب کنید از:

  • استفاده از یک تگ توضیحات در تمامی صفحات سایت.

 

اصلاح ساختار آدرس های سایت

seoguide2

 

شاخه بندی درست مطالب، و اختصاص نام مناسب به فایل های سایت، نه تنها به سازمان یافتگی سایت شما کمکمی کند، بلکه به موتور های جستجو کمک می کند تا به راحتی مطالب سایت شما را بدست آورند. همچنین به کاربرانی که می خواهند لینک به سایت شما بدهند نیز کمک می کند. آدرس هایی مانند مثال بالا، می توانند گیج کننده باشند. کاربران ممکن است برایشان سخت باشد، که چنین آدرسیرا به خاطر بسپارند. این لینک به طور غیر حرفه ای طراحی شده. و بسیاری از بخش های آن غیر ضروری هستند. در صورتی که کاربران با نوشته مورد نظر شما به شما لینک بدهند و آن لغت در لینک هم باشد از نظر موتورهای جستجو آن سایت حاوی اطلاعات سودمند در این زمینه است. تا این که آدرس، از اعداد تشکیل شده باشد.

اگر به یاد داشته باشید، آدرس صفحه هم در نتایج جستجو نمایش داده می شود. و در صورتی که کلمات مناسب در آدرس شما باشد، این می تواند دلیل خوبی برای کلیک کاربر روی آدرس شما باشد.

 

گوگل انواع ساختار های آدرس وب را پشتیبانی می کند. حتی آن هائی که پیچیده هستند. ولی داشتن ساختار سایت ساده، هم به کاربران و هم به موتور های جستجو کمک می کند. بعضی از صاحبان سایت آدرس های داینامیک را به استاتیک تبدیل می کنند، که این بسیار خوب است، ولی در صورتی که به درستی انجام نشود ،ممکن است مشکلاتی را برای ربات های گوگل به وجود آورند. برای انجام این کار حتماً در زمینه ایجاد آدرس های بهینه برای موتور های جستجو تحقیق کنید

 

شیوه های مناسب برای ساختار آدرس

 

1. از کلمات در آدرس استفاده کنید:

  آدرس های شامل کلماتی که به مطالب و ساختار سایت شما مربوط اند.
گشتن در سایت شما را برای کاربران آسان تر خواهد کرد. کاربران می توانند آن ها را به خاطر بسپارند و یا حتی به
آن لینک هم بدهند.

 

اجتناب کنید از:

  • استفاده از آدرس هائی که از بخش های غیر ضروری استفاده کرده و یا شامل اعداد است.
  • استفاده از آدرس هایی مانند page1.html
  • استفاده بیش از حد کلمات مانند آموزش انیمیشن-آموزش انیمیشن-آموزش انیمیشن

2. ساختار شاخه های ساده:

با استفاده از شاخه ها، محتوای سایت خود را برای کاربران بهینه کنید، تا آن ها دقیقا
بدانند که در کدام بخش سایت شما هستند.

 

اجتناب کنید از:

  • استفاده بیش از حد دایرکتوری ها مانند “شاخه 1/شاخه 2/شاخه 3/شاخه4
  • استفاده از نام شاخه ای که به اطلاعات سایت شما مربوط نیست.

 

3. ایجاد یک نسخه از آدرس برای محتوا :

از چندین آدرس برای رسیدن به یک مقاله استفاده نکنید، اگر چند آدرس منتهی به یک مقاله دارید با استفاده از redirect –  301 همه را به یک آدرس واحد انتقال دهید.

اجتناب کنید از:

  • دسترسی به صفحه هم از طریق زیر دامنه و خود دامنه
  • تبدیل آدرس های بدون www
  • استفاده از حروف بزرگ در آدرس ها

در ادامه بهینه سازی با درگاه بانک همراه باشید.

 

 

 

 

دیگر مطالب مرتبط

وَمَا مِن دَآبَّةٍٍ فِِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ(هود/6)؛ «هیچ جنبنده ای در زمین نیست، مگر اینکه روزی او برخداست. او قرارگاه و محلّ نقل و انتقالش را می داند. همه اینها در کتاب آشکاری ثبت است».