نتورک مارکتینگ (Network Marketing) یا بازاریابی شبکه ای چیست

نتورک مارکتینگ (Network Marketing) یا بازاریابی شبکه ای چیست

نتورک مارکتینگ (Network Marketing) یا بازاریابی شبکه ای چیستReviewed by میثم سهیل کیش on Feb 5Rating: 5.0

تعریف نتورک مارکتینگ

با سلام با توضیحاتی درباره نتورک مارکتینگ(Network Marketing) در خدمت شما کاربران درگاه بانک هستیم. از جمله تمایلات روز افزون در دنیا، میل به داشتن شغل خانگی است. مردم سراسر دنیا به تدریج به اهمیت این نکته پی بردند که صاحب کار خود باشند،زمانی که صاحب کار خود باشید،موارد زیر تحت کنترل شما خواهد بود:

  1. اینکه کجا کار کنید.
  2. اینکه با چه کسی کار کنید.
  3. اینکه چطور کار کنید.
  4. و اینکه درآمدتان چقدر باشد.

نتورک مارکتینگ (Network Marketing)

 

تصور داشتن شغلی از آن خود برای اکثر مردم ایجاد دلهره می کند، زیرا برایشان مستلزم بیرون آمدن از «حاشیه امن» خود و مواجهه با امور غیرقابل پیش بینی و ریسک هایی می باشد. اما به رغم همه اینها، داشتن کاری که کاملا از آن خودمان باشد، تنها راهی است که امکان تسلط بر خود و شرایط را برای ما فراهم می کند و ما را از لحاظ مالی یا غیره به موفقیت حتمی می رساند. تحقیقات نشان می دهد که فقط 1 در صد از جمعیت دنیا دولتمندند. از این تعداد، 74 در صد صاحب کار خودشان هستند. در ایالات متحده در هر 10 ثانیه یک شغل خانگی جدید افتتاح می شود و هم اکنون نزدیک به 2 میلیون آمریکایی از طریق مشاغل خانگی درآمدهای چند میلیون دلاری کسب می کنند.

بهترین و آسانترین راه برای شروع یک کار خانگی، نتورک مارکتینگ ( Network Marketing) است. امروزه کلمه نتورک مارکتینگ بر سر زبان ها افتاده و به گوش اکثر مردم دنیا خورده است. نتورک مارکتینگ صنعتی است با 70 سال قدمت. 7/7 میلیون نفر (تا سال 2002) در ایالات متحده به این صنعت اشتغال دارند و این صنعت هم اکنون در 125 کشور دنیا رواج دارد. تا این تاریخ، ظرف هر یک هفته 150 هزار نفر در سراسر دنیا به شاغلان در این صنعت در حال اضافه شدن اند. این رقم معادل 21400 نفر در هر روز است. بنا به گفته جان کلنچ، نویسنده و نتورکر معروف دنیا، نتورک مارکتینگ بزرگترین فرصت در طول تاریخ دنیا است! نتورک مارکتینگ موج آینده دنیا است.

بازاریابی شبکه ای نوعی از تجارت است که در آن مصرف کنندگان یک شرکت تولید کننده می توانند بازاریاب محصولاتی باشد که خود مصرف می کنند، و با انعقاد قرارداد با شرکت تولید کننده و معرفی و فروش محصولات به اطرافیان خود، درآمد قابل توجهی کسب کنند. و در صورتی که شخص بتوانند با معرفی این تجارت به اطرافیان خود و معرفی آنها به شرکت ،گروه فروش خود را شکل دهد ، و طبق پلنهای درآمد زائی شرکت درصدهای مشخصی از قیمت کالاهای فروخته شده در گروه فروش خود را به عنوان پورسانت و پاداش دریافت کند. این صنعت اولین بار در سال 1945 بکار گرفته شد و امروزه این تجارت با بیش از 70 سال قدمت توانسته شرکتهای بزرگ و مطرح را در جهان تشویق کند تا از این روش برای فروش محصولاتشان استفاده نمایند . متاسفانه طی سالهای اخیر بسیاری از افراد و شرکتهای سود جو، با استفاده از نبودن اطلاعات کافی در مورد این تجارت در کشور عزیزمان به صورت غیر قانونی و با قصد سوء استفاده و کلاهبرداری ، باعث گردیدند که به نام و وجه این تجارت آسیب وارد شود. اما در حال حاضر کشورهای پیشرفته زیادی از جمله کشورعزیزمان ایران، به روش صحیح و تحت نظارت قانونی این تجارت، جامه عمل پوشانده اند.

نام این صنعت طی سالیان گذشته از «شیوه فروش مستقیم» به «بازاریابی چند سطحی یا چند لایه ای (Multi-Level Marketing)» ، «بازاریابی شبکه ای» و «بازاریابی شبکه ای الکترونیک» تکامل یافته است. اصول اصلی و زیر بنایی همه اینها باهم هیچ فرقی ندارد و عبارتست از توزیع و بازاریابی محصولات و خدمات.
در سال 1995 در سراسر دنیا مبلغی معادل 100 میلیارد دلار در صنعت بازاریابی شبکه ای در جریان بوده است. پیش بینی می شود این رقم طی 10 سال آینده به 700 میلیارد دلار برسد. ارقام مذکور حاکی از این است که صنعت بازاریابی شبکه ای هنوز نوپاست و پتانسیل عظیمی برای رشد جهانی دارد. نتورک مارکتینگ به راستی در حال اشاعه به همه جای دنیاست و زندگی های بیشماری را در سراسر دنیا متحول ساخته است. صنعت بازاریابی شبکه ای در حقیقت به مردم در همه جا این نوید را می دهد که می توانند درآمدشان را افزایش داده و شیوه زندگیشان را بهبود ببخشند. بازاریابی شبکه ای از جمله پردرآمدترین مشاغل دنیاست. به نقل از «مجله موفقیت» ، نتورک مارکتینک (بازاریابی شبکه ای) قدرتمندترین روش دسترسی به مشتری در دهه 1990 و پس از آن است. بر اساس گزارش اتحادیه فروش مستقیم، مجموعه محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولات البسه و پوشاک بالاترین سهم را در این تجارت به خود اختصاص داده اند.

 

هدف نتورک مارکتینگ

هدف اصلی و در واقع فلسفه وجودی تجارت نتورک مارکتینک، حذف واسطه ها در سیستم توزیع سنتی کالا و صرفه جوی در هزینه هاست. در شیوه توزیع سنتی کالا، محصول تولیدی پس از تولید، برای رسیدن به دست مصرف کننده نهایی، بارها و بارها توسط واسطه ها دست به دست میشد. قیمت محصول تولیدی طی این مسیر به چندین برابر قیمت واقعی میرسید. مبالغی که به قیمت محصول در این فرایند افزوده میشد به جای رفتن به جیب تولید کننده و برگشت آن به چرخه تولید، به جیب کسانی میرفت که کوچکترین نقشی در تولید آن نداشته اند و برای کار خود هیچ مالیاتی به دولت نمی پردازند. آنان فقط با دست به دست کردن و گذاشتن مبلغی بر روی قیمت محصول، سودهای کلانی به جیب می زنند. بازاریابی شبکه ای دقیقا برای مقابله با این شیوه غلط توزیع به وجود آمده است. در بازاریابی شبکه ای شیوه توزیع کالا به صورت مستقیم است. در این شیوه کلیه ی واسطه های سنتی حذف شده و نمایندگان فروش مستقیم جایگزین آنها می شوند. این نمایندگان وظیفه دارند محصول تولیدی را به همان قیمت واقعی که توسط تولید کننده و با نظارت دقیق ارگان های دولتی و قانونی کشور تعیین می شود، به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

 

دیگر مطالب مرتبط

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1396
مشاهده مطلب
قالب چند منظوره وردپرس Virtue

قالب چند منظوره وردپرس Virtue

تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1396
مشاهده مطلب
سئوی سایت با استفاده از راهکار های جدید/درگاه بانک

سئوی سایت با استفاده از راهکار های جدید/درگاه بانک

تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1396
مشاهده مطلب
آموزش عیب یابی خطای ۴۰۴ در وردپرس با Custom 404 Pro

آموزش عیب یابی خطای ۴۰۴ در وردپرس با Custom 404 Pro

تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1396
مشاهده مطلب
نمایش مطالب به صورت کشویی در وردپرس با Accordion

نمایش مطالب به صورت کشویی در وردپرس با Accordion

تاریخ انتشار : 18 اسفند 1395
مشاهده مطلب
نکته های کلیدی برای راه اندازی یک تجارت الکترونیکی موفق و کارآمد

نکته های کلیدی برای راه اندازی یک تجارت الکترونیکی موفق و کارآمد

تاریخ انتشار : 17 اسفند 1395
مشاهده مطلب
وَمَا مِن دَآبَّةٍٍ فِِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ(هود/6)؛ «هیچ جنبنده ای در زمین نیست، مگر اینکه روزی او برخداست. او قرارگاه و محلّ نقل و انتقالش را می داند. همه اینها در کتاب آشکاری ثبت است».