قوانین اجرایی

قوانین مرتبط با کاربران (سرویس گیرندگان) :

users

  • 1- تمامی کاربرانی که اقدام به ثبت نام در درگاه بانک می نمایند، در صفحه ثبت نام گزینه قوانین اجرایی را با چک زدن این مورد می پذیرند و ملزم به رعایت این قوانین می باشند.
  • 2- با توجه به اینکه فعالیت درگاه بانک در بستر اینترنت ممکن است مانند دیگر سرویس دهنده ها با قطعی چند ساعته و یا چند روزه روبرو گردد که این می تواند ناشی از به روزرسانی های سیستم، دستورات ضابطین قضایی، مشکلات سرور و … باشد پیشنهاد می گردد تمامی کاربران وب سایت خود را به درگاه سایر سرویس دهنده نیز متصل نمایند تا در صورت بروز مشکل بلافاصله نسبت به تغییر درگاه خود اقدام نمایند تا در کسب و کار خود با ضرر مواجه نشوند.
  • 3- حساب های بانکی وارد شده کاربر می بایست با نام وارد شده در حساب کاربری درگاه بانک کاربر یکسان باشد.
  • 4- هر گونه اقدامی که موجب نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین جرائم رایانه ای باشد از سمت درگاه بانک نیز پذیرفته شده نبوده و نقض قوانین درگاه بانک محسوب می شود.
  • 5- کاربران موظند با انتخاب رمز عبور مطمئن برای حساب کاربری خود از اطلاعات خود در درگاه بانک محاظت کنند.
  • 6- اطلاعات وارد شده کاربر در پروفایل اعم از شماره تماس ، آدرس و دیگر موارد خواسته شده باید واقعی باشد و مسئولیت عدم صحت اطلاعات با کاربر می باشد.
  • 7- امکان درخواست درگاه بدون تایید مدارک میسر است اما ثبت درخواست به منزله توانایی استفاده از درگاه نیست. و کاربر پس از تایید اطلاعات هویتی و وب سایت قادر به استفاده از خدمات درگاه بانک خواهد بود.
  • 8- درگاه بانک در تائید و یا عدم تائید مدارک و یا وب سایت معرفی شده از سوی کاربر با توجه به نظر کارشناسان اقدام می نماید لذا در صورت عدم تایید مدارک و یا وب سایت، از کاربر حق اعتراض سلب می گردد.
  • 9- در صورتی که کارشناسان به هر علت در قانونی بودن خدمات یا محصولات ارائه شده در وب سایت معرفی شده کاربر، ناتوان باشند، ممکن است از کاربر درخواست گردد پیش از استفاده از خدمات درگاه بانک، نسبت به اخذ نماد اعتماد از وب سایت www.enamad.ir و www.samandehi.ir اقدام نماید.
  • 10- در صورت عدم استفاده از درگاه به مدت 60 روز، درگاه مذکور به صورت خودکار توسط سیستم غیرفعال می گردد.
  • 11- هرگونه سو استفاده از سرویس پرداخت درگاه بانک و استفاده ماشینی و رباتی از این سرویس ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده با کاربر متناسب با خسارت وارد شده برخورد خواهد گردید .
  • 12- درگاه بانک این اختیار را دارد که در صورت مشاهده هر نوع تخلف از سوی کاربر، متناسب با نوع تخلف و میزان خسارت وارد شده نسبت به اعمال محدودیت برای کاربر اقدام کند که این محدودیت می تواند شامل مسدودی حساب کاربری و یا مسدود کردن تمام یا قسمتی از موجودی وی تا تعیین تکلیف و تصمیم گیری در مورد تخلف وی انجام پذیرد.
  • 13- برای مشاهده لیست کالاها و خدمات غیر مجاز [ اینجا ] کلیک کنید.
  • 14- امکان حذف اکانت، تصاویر و مدارک ارسال شده و یا اطلاعات وارد شده در حساب کاربری وجود ندارد.
  • 15- دوبار ثبت نام در سایت مجاز نمی باشد و موجب مسدودی هر دو حساب کاربر خواهد شد.
  • 16- ریدایرکت اطلاعات خرید به وب سایت دیگر، تخلف از قوانین محسوب می گردد.
  • 17- راه اندازی وب سایت ساختگی جهت اخذ درگاه بانکی، تخلف از قوانین محسوب می شود.
  • 18- استفاده و انتشار از ویروسهای اینترنتی و برنامه های Key logger برای سوء استفاده از حساب های کاربران غیرقانونی است.
  • 19 – حداقل سن جهت استفاده از خدمات درگاه بانک 18 سال می باشد.
  • 20 -وب سایت هایی که از سوی کاربران جهت اخذ درگاه بانکی ارسال می گردند یک بار در مرحله تایید اولیه و سپس به صورت مداوم توسط خزنده های درگاه بانک و همچنین نیروی انسانی در حال بررسی و مانیتورینگ می باشد علاوه بر آن پس از ثبت درخواست واریز، تمامی تراکنش های انجام یافته بررسی و سپس درخواست واریز به بخش مالی ارسال می گردد لذا در صورتی که کسب و کار شما مخالف قوانین درگاه بانک و یا قوانین موجود تجارت الکترونیک می باشد درخواست غیرفعال سازی درگاه ثبت شده را از طریق تیکت برای کارگروه نظارت ارسال کنید.
  • 21- دامنه ثبت شده جهت اخذ درگاه باید به نام صاحب حساب بوده و با مشخصات واقعی ثبت شده باشد.
  • 22- وب سایت پذیرنده باید دارای اطلاعات تماس معتبر از قبیل آدرس ایمیل و تلفن تماس جهت پشتیبانی خریداران باشد.

 

company

  • 1- درگاه بانک حق خود می داند جهت کنترل صحت هرگونه تراکنش مشکوک، از پذیرنده یا مشتری وی (پرداخت کننده وجه) مدارک شناسایی و هویتی لازم مانند کارت ملی، شناسنامه، تصویرعابربانک و … را مطالبه نماید. در صورت عدم همکاری از طرف کاربر مبلغ واریزی را تا تعیین تکلیف بلوکه و یا حساب فرد خاطی را مسدود نماید.
  • 2- درگاه بانک هیچگاه از کاربران خود، اطلاعاتی را از طریق ایمیل درخواست نخواهد کرد. سایر درخواست های درگاه بانک از طریق وب سایت انجام می شود و از ایمیل تنها به منظور اطلاع رسانی و یا درخواست مشاهده لینک هایی مانند لینک ریست کردن پسورد استفاده خواهد شد.
  • 3- درگاه بانک در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و تابع قوانین این کشور و قوانین بانک مرکزی ایران در زمینه ارز و سیاست های پولی می باشد.
  • 4- درگاه بانک حق دارد با کاربر متخلف برخورد کند.
  • 5- درگاه بانک می تواند قوانین را به روز رسانی کند و کاربر موظف است جهت اطلاع از قوانین جدید به این صفحه مراجعه کند.
  • 6- درگاه بانک حق دارد در صورت تشخیص و صلاحدید با وجوهی که بابت انجام تراکنش های کاربران به حساب های خود واریز می شود به نحوی که در انجام درخواست تسویه حساب کاربران خلل محسوسی مشاهده نشود هر گونه فعالیت اقتصادی را انجام دهد.
وَمَا مِن دَآبَّةٍٍ فِِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ(هود/6)؛ «هیچ جنبنده ای در زمین نیست، مگر اینکه روزی او برخداست. او قرارگاه و محلّ نقل و انتقالش را می داند. همه اینها در کتاب آشکاری ثبت است».